Om Nikolaj Bach Nielsen

migNikolaj Bach Nielsen, BSc.Scient.Med.,
personlig træner og træningsskribent

Jeg hedder Nikolaj, er 27 år, og har trænet med vægte i snart ét årti. Jeg læser på kandidatudannelsen i Medicin med Industriel Specialisering på Aalborg universitet. Desuden er jeg personlig træner. I kraft af min uddannelse, og min passion for at løfte tunge ting op og ned, er jeg meget interesseret og kompetent udi menneskekroppen, og forskning indenfor sundhed, fysiologi, behandling mm.

Udover at skrive på denne personlige blog, er jeg også skribent på flere danske hjemmesider om træning. Blandt andet er jeg fast skribent på Bodylab.dk. Herigennem håber jeg at kunne bidrage med noget god, evidensbaseret viden, i en kultur hvor der er mange myter og pseudovidenskab. Og måske også rykke på nogle holdninger indenfor fitnessverdenen. Det er min klare overbevisning at alt for mange i fitnesscentrene, bruger alt for meget tid på at skabe en masse restriktioner for dem selv, uden at have styr på det basale indenfor træning og sundhed. Der håber jeg at denne blog kan være et skridt i den rigtige retning.

… Nåh ja, og så er den også en påmindelse om hvor vigtigt det er at have store arme, og muskuløse numser.

15 thoughts on “Om Nikolaj Bach Nielsen

  1. Pingback: Simpelt tip til bedre bentræning | Guns og Glutes

  2. Pingback: Sund LCHF “Nutella” | Guns og Glutes

  3. Pingback: Skal man spise protein efter træning? | Guns og Glutes

  4. Pingback: Videnskab.dk: “bedst med jævn fordeling af protein” – aaarh? | Guns og Glutes

  5. Pingback: “Brændte” kanelmandler | Guns og Glutes

  6. Pingback: Træningsbrevkassen: Q&A del II | Guns og Glutes

  7. Pingback: Tilfældige tanker om træning VII | Guns og Glutes

  8. Pingback: “VMO”-træning: En praktisk approach | Guns og Glutes

  9. Pingback: Kropsbygningens betydning for din squatstil | Guns og Glutes

  10. Pingback: Mit 3 måneders forsøg med intermittent fasting | Guns og Glutes

  11. Pingback: Ukendt øvelse: Hatfield Squats | Guns og Glutes

  12. Pingback: Høj intensitet er IKKE vigtigt for muskelvækst – there, I said it. | Guns og Glutes

  13. Pingback: Høj intensitet er IKKE vigtig for muskelvækst | Guns og Glutes

  14. Pingback: Seminar med Brad Schoenfeld – Maksimal muskelmasse | Guns og Glutes

  15. Pingback: 3 ting jeg har taget fejl omkring | Guns og Glutes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s